Norint išspręsti automobilių statymo problemas tankiai užstatytose teritorijose, tokiose, kaip prekybos ar verslo centrai, gali pasitarnauti automatizuoti automobilių stovėjimo aikštelių sprendimai.
Anot „Hansab“ automatizuotų sprendimų grupės vadovo Stanislavo Ostik, automobilių spūstys sukelia nemalonius jausmus tiek prekybos centrų lankytojams, tiek ir jų valdytojams. Ilgas automobilių eiles prie įvažiavimų ir išvažiavimų iš prekybos centrų gali išspręsti naujovė rinkoje – bebarjerė sistema, leidžianti į automobilių stovėjimo aikštelę įvažiuoti ir iš jos išvažiuoti laisvai – be kelio užtvarų.
„Automobilių numerius nuskaito kameros ir tokiu būdu mašinų srautas juda daug greičiau, nei naudojant kelio užtvarus“, – tikino S. Ostik.
Kitas sumanus sprendimas, taip pat skirtas prekybos centrams, yra „Shop&Stay“ sistema. Ji skatina prekybos centrų klientus apsipirkinėti daugiau, nes tokiu būdu jie gauna nemokamų automobilio stovėjimo minučių.
„Prieš patenkant į stovėjimo aikštelę, automobilio numeriai nuskenuojami ANPR technologija ir mašinos savininkui suteikiamos 30 nemokamų stovėjimo minučių. Šis laikotarpis gali būti pratęsiamas kiekvieną kartą atsiskaitant prekybos centro parduotuvėse ar kavinėse. Akivaizdu, tai puikus būdas skatinti apsipirkimą. Šis konceptas jau yra išbandytas bei prigijo Belgijoje“, – teigė pašnekovas.
S. Ostik teigimu, su automobilių stovėjimo problemomis dažnai susiduria ir verslo centrai. Sprendimas, kuris gali išspręsti stovėjimo vietų trūkumą ir atnešti pelno verslo centro automobilių stovėjimo aikštelės valdytojams, yra vadinamoji „overbooking“ sistema, kuri leidžia geriau išnaudoti stovėjimo aikštelę.
„Tai galimybė į stovėjimo aikštelę įleisti daugiau automobilių, nei yra vietų. Pvz., jei įmonės darbo aikštelėje yra 50 vnt., bet ne visos jos yra užimtos, galima į ją įleisti ir apmokestinti pašalinių žmonių automobilius“, – sakė „Hansab“ atstovas.
Naujovė, naudinga tiek automobilio stovėjimo aikštelių naudotojams, tiek jų valdytojams – dinaminio tarifo funkcija. Tai tarifas, kuris kinta, priklausomai nuo aikštelės užimtumo, sezoniškumo ir jos poreikio.
„Klientai mobiliojoje programėlėje gali stebėti kintančias kainas ir „gaudyti“ pigiausias. Ši funkcija yra ypač aktuali automobilių stovėjimo operatoriams, nes suteikia progą užsidirbti, jei netoli yra daugiau stovėjimo aikštelių, aikštelė yra šalia reikšmingų objektų – pavyzdžiui, oro uosto, arba kažkur šalia vyksta didelis renginys“, – teigė pašnekovas.
Ne mažiau naudingas ir stovėjimo aikštelių klientų laiką taupantis sprendimas – nuotolinė vietos rezervavimo sistema, kuri klientams leidžia būti tikriems, kad jie turės, kur pastatyti savo automobilį. Išankstinis automobilio stovėjimo vietos rezervavimas naudingas ir automobilių stovėjimo aikštelės valdytojams, nes šią paslaugą galima brangiau apmokestinti.
Straipsnis parengtas bendradarbiaujant su SA.lt. Daugiau apie automobilių stovėjimo aiškteles skaitykite SA.lt žurnale, sausio mėn. numeryje.
Stanislav Ostik
Automatizuotų sprendimų grupės vadovas
Mob.: +370 675 77406
E. paštas: stanislav.ostik@hansab.lt