Vilniaus oro uosto keleiviai skrydžiui registruotis jau gali savarankiškai
Vilnius, Lietuva
Tarptautiniame Vilniaus oro uoste įrengėme 6 elektroninius savitarnos terminalus, leidžiančius keleiviams savarankiškai atlikti registravimosi skrydžiui procedūrą.
„Hansab“ savitarnos terminalai leidžia keleiviams greičiau susitvarkyti kelionės formalumus, išvengti ilgų eilių ir neefektyvaus laiko laukiant.
„Elektroniniai terminalai, skirti savarankiškam registravimuisi, yra įprasti daugelyje tarptautinių oro uostų. Džiaugiamės, kad Vilniaus oro uoste pradėjo veikti 6 įrengti terminalai, kurie palengvina skrydžio registraciją keleiviams, o oro uostui leidžia veikti efektyviau – sinchronizuoti skrydžių priežiūros ir valdymo procesai, automatizuotas keleivių aptarnavimas. Tai užtikrina sklandų bei operatyvų oro uosto darbą, leidžia padidinti aptarnaujamų klientų srautus“, - teigė „Hansab“ generalinis direktorius Darius Žekonis.
Vilniaus oro uoste įrengti Vokietijos bendrovės „Materna“, kuri specializuojasi kuriant sprendimus oro uostams, terminalai. „Hansab“ užtikrins operatyvų savitarnos terminalų aptarnavimą ir techninę priežiūrą.
Naudotis paprasta ir patogu
„Esame vis didesnį keleivių srautą aptarnaujantis Europos oro uostas, tad norime užtikrinti, kad mūsų svečiams kelionė būtų kuo patogesnė. Savitarnos kioskai bus puikus būdas greitai, paprastai ir savarankiškai atlikti visus skrydžio registracijos žingsnius. Šiandien tai didžiausiuose pasaulio oro uostuose plačiai naudojamas bei patikimas technologinis sprendimas“, – sakė Vilniaus oro uosto direktorius Artūras Stankevičius.
Naudojantis skrydžių registracijos savitarnos kioskais šiuo metu galima registruotis į oro linijų bendrovių „Lufthansa“, „Austrian Airlines“ ir „Turkish Airlines“ skrydžius. Planuojama, kad vėliau bus įdiegtos ir kitų per Vilniaus oro uostą skraidančių aviakompanijų programėlės.
Norėdamas prisiregistruoti į skrydį, keleivis turės identifikuoti savo tapatybę, suvesti skrydžio duomenis ir pasirinkti sėdėjimo vietą. Suvedus reikiamus ir pasirinktus duomenis, kioskas išspausdins įlaipinimo į lėktuvą kortelę. Pirmą mėnesį paprastą savitarnos sistemą prireikus suprasti padės šalia kioskų dirbsianti mergina ir ekrane rodomas aiškinamasis vaizdo klipas. Be to, keleiviams bet kada galės pagelbėti oro uosto darbuotojai.
Vilnius lenkia kaimynus
Pasak „Hansab“ vadovo D. Žekonio, šiuolaikiniai žmonės yra įpratę prie įvairiausių savitarnos sprendimų, kurie palengvina ir pagreitina kasdieninius darbus ir užduotis. Ne išimtis ir oro uostų klientai – keleiviai. Todėl džiugina, kad Vilniaus oro uostas siekia tapti šiuolaikišku ir investuoja į pažangias technologijas.
„Vilniaus oro uostas savitarnos terminalus įrengė dabar, todėl tai yra naujausia ir pažangiausia el. technologija, kuri veikia net ne visuose moderniuose Europos oro uostuose. Palyginus su kaimyniniais oro uostais, pvz. Ryga ar Talinu, Vilniaus oro uoste įrengta el. savitarnos terminalų technologija yra pažangesnė“, - tvirtina D. Žekonis.
Pasak specialisto, viena inovatyvaus oro uosto koncepcijos dalių – tai galimybė keleiviui visus kelionės formalumus (nuo registravimosi skrydžiui iki įsėdimo į lėktuvą) oro uoste atlikti savarankiškai. Savitarnos terminalai – pirmas Vilniaus oro uosto žingsnis įgyvendinant šią koncepciją.
Visi didžiausi pasaulio oro uostai investuoja į savitarnos sprendimus ir tai yra neabejotina ateities tendencija ir net būtinybė. Šiuo metu didžiausias dėmesys pasaulio oro uostuose yra kreipiamas į savitarnos bagažo pridavimo sistemas. Tuo atveju procesas tampa pilnai automatizuotas ir savarankiškas – keleivis užsiregistruoja skrydžiui savitarnos terminale, atsispausdina įlaipinimo bilietą, bagažo etiketę (lipduką) ir padeda bagažą ant automatinės bagažo linijos.