Išmaniajame Talino uoste – automatinė eismo valdymo sistema
Talinas, Estija
Senasis uostas yra didžiausias Estijos keleivinis uostas, kuris yra puiki švartavimosi vieta tiek keltams, tiek kruiziniams ar greitaeigiams laivams. Keleiviai aptarnaujami trijuose keleivių terminaluose: A, B ir D.
Talino uosto projektas Išmanusis uostas yra eismo srautų valdymo sistema, teikianti sprendimus uostuose, kurie dirba su keliais skirtingais laivų operatoriais, naudojant elektroninį išankstinį registravimą ir eiliškumo valdymą. Išmaniojo uosto sprendimas mažina keleivių ir sunkvežimių vėlavimą į uostą, teikdamas išsamią informaciją.
Išmaniojo uosto projektas parašytas 2014 m., o darbai pradėti 2016 m. nuo A terminalo modernizavimo. Hansab projekto metu įdiegė numerio autentifikavimo sistemą su eismo valdymo automatizavimo sprendimu.
Eismo valdymo sistemos aprašymas
Uosto A terminale daugiausiai automatizuotas eismo valdymas, transporto priemonės atpažinimas ir tranzitas. Vairuotojas, padaręs užsakymą iš anksto ir teisingai suvedęs savo transporto priemonės duomenis, į uosto teritoriją patenka žymiai greičiau negu anksčiau. Automatizuota eismo pravažiavimo kontrolė ženkliai sumažina prisiregistravimo laiką, padidina pralaidumą ir taip optimizuoja laivo operatorių bei uosto darbą.
Įplaukiant į uosto teritoriją, nustatomi atvykstančių transporto priemonių priekiniai ir galiniai numeriai, išmatuojamas aukštis, plotis, ilgis. Transporto priemonės pasveriamos keliu, kuriame integruota speciali WIM svorio sistema. Duomenys, gauti iš numerio atpažinimo ir matavimo sistemų, automatiškai perduodami uosto valdymo sistemai, kuri patikrina užsakymą bei nurodo vairuotojui tolesnius veiksmus. Uoste pastatyti AMPRON LED ekranai, specialiai suprojektuoti uosto sąlygoms, kuriuose teikiama informacija apie išvykimą ir kryptys į kasos aparatus. Transporto priemonės yra valdomos automatizuotu sprendimu, kuris kontroliuoja kliūtis ir užtikrina, kad uosto teritorijoje nebūtų kelių eismo įvykių.
Transporto priemonei artėjant prie iš anksto nustatyto įregistravimo kiosko, vėl nustatomas numeris ir patikrinamas rezervavimas. Rankinio paleidimo atveju laivo operatorius gauna informaciją, prieš transporto priemonei patekant į kioską. Kai bilietas perduotas, vairuotojui pateikiami nurodymai ekrane priešais jį ir pakeliamas barjeras į atitinkamą zoną.
Zonos pabaigoje kiekviename takelyje pastatytas šviesoforas ir atskiras ekranas, kuriame rodoma konkretaus laivo išplaukimo informacija.
Kai transporto priemonei išduodamas leidimas plaukti laivu, vairuotojui pateikiamos instrukcijos LED ekrane. Nurodoma laivo informacija, transporto priemonės klasė ir kelionės kryptis.
Pasak Talino uosto infrastruktūros plėtros departamento vadovės Hele-Mai Metsal, registracijos procesas tapo daug greitesnis ir patogesnis operatoriams ir keleiviams. „Operatoriams nauja sistema leidžia vykdyti greitesnį laivų pakrovimą. Sistema padeda sutikrinti transporto priemones sąrašuose ir sutrumpinti laivo pakrovimo laiką. Visa tai padidina laivų aprėptį, o ir išlaidos yra mažesnės, nes pakrovimo procesas reikalauja mažiau darbo jėgos“. Hele-Mai Metsal priduria: „Keleiviams nauja sistema reiškia paprastesnį ir patogesnį uosto apsilankymą. Su šia sistema sutrumpėja budėjimo laikas, o poveikis aplinkai taip pat yra mažesnis“.